Bendera Merah

kalau zaman sekolah rendah , cikgu selalu tanya , besar nanti nak jadi apa . ada yang jawab polis , ada yang jawab askar , ada yang jawab peguam , ada yang jawab jurutera . tapi kalau aku , dari dulu hingga sekarang , jawapan aku hanya satu , aku nak jadi seorang doktor .

aku betul-betul tekad sejak kecil lagi .

tapi sekarang aku tahu , kadang-kadang tak semua yang kita nak , kita boleh dapat . ya , aku kecewa tak dapat teruskan angan-angan aku . tapi aku yakin ada benda lain yang lebih baik menanti aku . mungkin ada hikmah aku tak boleh dapat apa yang aku idamkan selama ini .

aku dah pulih . aku dah tak mahu lemah longlai tak bersemangat . aku cuma nak teruskan dengan cara terbaik .

terima kasih kawan-kawan yang bagi kata-kata yang sangat membantu . and tidak lupa juga kepada ikhmal yang tunjuk aku video ini [LINK] .

aku masih boleh teruskan . aku kan kuat . *kening-kening

6 comments:

fatihah said...

thats my girl :)

pencaci jalanan said...

kuat macam harimau kuat.hehe

Syaza Shaker said...

Go Jaja ! Alhamdullillah, kau bangkit semula.This what I want :)

rara said...

mereka kata pemenang kehidupan datang dari pemegang ijazah di jalanan.

jadi, aku rasa, universiti hanya satu tempat tambahan.

masih banyak ilmu yang mampu kita kejar di pelusuk bumi ni.

selamat kembali menjadi kuat. :)

dochi said...

kuat kuat kuat .
boooooooooleh punya .
*keningkening .

lapanbelas said...

yezzah