I'm Not Dead Yet

Gua mengandung sekarang . dua bulan katanya . tapi mengandung gua pelik sikit , bak kata Zul , dah boleh rasa anak tendang-tendang .

okay , sudah . GUA TIPU .

hari-hari lepas , aku sakit kronik . setiap bulan sakit macam tu tapi kali ni pelik . teman-teman yang cukup kenal aku , tahu lah aku sakit apa tu . tapi bila sakit sudah jadi pelik , kronik semacam , air mata keluar , bergolek sana-sini , tak tentu arah jadinya , cukup sakit .

kemudian mak aku kata mahu ambil dan bawak ke emergency tapi dia kata tahan sakit tu , bagi dia solat dulu , dah masuk maghrib . bila letak telefon , tak lama lepas tu , tiba slow-slow sakit tu lega sikit-sikit . bukan hilang terus , tapi cukup lega , perasaan tak tentu arah tu , dah jadi tentu arah .

aku terfikir , ini kuasa Tuhan , Tuhan nak tunjuk , betapa berkatnya doa ibu .

hanya mak yang aku ada sekarang , aku tahu dia selalu doakan yang terbaik .

2 comments:

nurulasmira said...

mak bagi aku macam bidadari atas bumi :)

zul said...

wuuu ada nama aku