Harini 10.10.10


orang kata tarikh harini tarikh keramat . tarikh strategik . konon lawa begitu . sesuai buat tarikh kahwin .

tapi harini aku rasa hari malang aku . dari start 12 pagi sampai 12 malam . mata aku ni basah . macam paip bocor . bila aku nangis , mesti ada kawan aku tu cakap , ' jaja kan KUAT ' . tapi tak semua benda aku boleh jadi kuat . ada certain things yang memang aku kalah .

aku tau . biarlah pahit ditelan sekarang , nanti dapat rasa manisnya . ada benda yang susah , perit bagi kita , tapi sedar-sedar , itu lah benda terbaik untuk diri sendiri sebenarnya . nak tak nak , kena jugak tempuh . jalan atas bumi ni . kaki kena biar kuat . jalan biar kena ada ' gahh ' gitu . biar kita dapat lukis corak hidup cantik-cantik .

aku tiup jauh benda yang silam . aku tiup jauh benda yang perlu aku ubah . walaupun rasa susah nak tiup . tapi memang aku kena . hujan ribut basah kuyup sekalipun , akhirnya PELANGI muncul jugak kan ?

No comments: